Idag 1 match

Fredrik Lindholm "Kommer bli en fartfylld match”

2 mars 2019 06:59

Vindsnabbe Fredrik Lindholm får ge oss förutsättningarna inför söndagens bortamatch mot Jönköping.

Skönt att vara tillbaka efter liten frånvaro?
– Det är alltid skönt att kunna vara tillbaka på planen efter en tids sjukdom. Det suger verkligen att inte kunna vara med laget, berättar Fredrik Lindholm.

Stabil seger mot Växjö?
– Jo, men det skulle man väl kunna säga. Jag tycker det känns kontrollerat i stort sett genom hela matchen. Vi gör väl ingen jätteprestation då vi inte är särskilt effektiva framåt. Men jag tycker att försvarsspelet i första och andra perioden är bra. Dessutom kommer Klintsten upp med ett par vassa räddningar som gör att Växjö inte kommer någonstans.

Blev några löpmeter?
– Ja, konstaterar han med ett skratt. Nej, men vi sa från början att vi ska styra matchen dit vi vill och inte låta Växjö stå och söka passningar. Så ja, det blev ett par löpmeter när vi försökte störa deras uppspel.

Börjar ni närma er slutspelsform?
– Jag tycker vi börjar närma oss. Vi tar små steg i rätt riktning men det kommer bli ett helt annat Storvreta när vi väl kliver in i slutspelet.

Närmast JIK, vad tror du det blir för match?
– Precis. Jag tror det kommer bli en fartfylld match där vi kommer få ha mycket boll i anfallszonen.

Vilka taktiska nycklar ser du till seger?
– Nej men lite som jag var inne på så gäller det att vi sätter försvaret i tre perioder samtidigt som vi ska styra matchen dit vi vill. Spelar vi som ska så är det inget lag som kan slå oss, avslutar han.

Matchen borta mot Jönköping på söndag drar igång 17:00 i Jönköpings Idrottshus och på SSLplay här.