06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Robin Nilsberth ”Räknar med ett väldigt taggat Storvreta”

16 december 2018 21:33

Robin Nilsberth hängde in två kassar i bortasegern mot Dalen och får berätta om matchen och blicka mot torsdag!

Vilken match, berätta! − Vi visste att det skulle bli en tuff match efter ett så långt uppehåll. Dalen är ett erkänt starkt hemmalag, med vassa kontringar. Tyvärr var vi inte riktigt med i början och de lyckas ta en välförtjänt ledning.

Skön upphämtning? − En väldigt stark upphämtning. Vi har ett bra go i laget och innan uppehållet hade vi sju raka segrar tror jag. Nu i dagens match var det många som fick kliva fram när vi hade tunga avbräck. Vi är svåra att slå och visar det återigen, fortsätter Robin Nilsberth.

Personligen bra att sätta några direkt i återuppstarten? − Ja, det var skönt att göra mål. Jag hade bra stäm under VM och skotten satt även idag.

Pixbo på torsdag, vilka förväntningar har du? − Ett lag vi har revansch på. Vi är sugna på att spela på hemmaplan igen, så jag räknar med ett väldigt taggat Storvreta. Om vi har bra fart på boll och fötter vet vi att Pixbo kommer att få det tufft. Hoppas att publiken sluter upp och att vi får ett skönt avslut innan jul! Avslutar han.

Redan på torsdag väntar hemmamatch. Pixbo Wallenstam kommer till IFU och köper du biljetter till matchen får du biljetter till matchen mot Lindås gratis! Klicka här för att säkra dina biljetter!