Johanna Åkerfeldt ”Viktiga poäng på spel”

2 januari 2022 10:15
Dam

Johanna Åkerfeldt om nyårslöften, matchrytm och den kommande hemmamatchen mot Älvsjö AIK IBF i Allsvenskan Östra.

Har det blivit några nyårslöften?
− Inte några löften kanske men tror det är viktigt att försöka släppa det negativa från förgående år, fokusera på det vi gjort bra och ladda om på nytt utifrån det. Kliva in i det nya året med bästa möjliga inställning helt enkelt.

Hur skönt ska det bli att komma in i en matchrytm igen?
− Det ska bli riktigt skönt, framför allt att få in lite rutiner igen, avslöjar hon.

Vad skulle du ge dig själv för betyg så här långt?
− Skulle nog ge mig själv godkänt. Är nöjd med min insats hittills, men som jag sagt förut så kan det alltid bli bättre.

Första matchen 2022 blir hemma mot Älvsjö, vad tror du det blir för matchbild?
− Ja, det är viktiga poäng på spel. Tror det kommer bli en tuff fight med kanske en och annan utvisning också.

Hur ska ni se till att få med er tre poäng?
− Det viktigaste för att vi ska få med oss tre poäng är att vi går in och gör jobbet för varandra och ger 100 procents fram till slutsignalen, avslutar Johanna Åkerfeldt.

Torsdag 6 januari 19:00 är det dags för Storvreta IBK att ta emot Älvsjö AIK IBF i IFU Arena i Allsvenskan Östra, läs vilka restriktioner som gäller här.