Storvreta IBK tecknar nytt tvåårsavtal med Ultimate Performance!

29 maj 2018 08:00
Förening

I dagarna har Storvreta IBK tecknat ett nytt tvåårsavtal med Ultimate Performance som innefattat SSL-laget och båda juniorlagen.

− Vi har fått ihop ett bra paket som passar vår verksamhet. Det skall bli kul att följa hur utvecklingen av våra juniorer kommer att bli med detta upplägg. SSL vet vi redan resultatet av med SM-guld som senaste framgång, konstaterar Storvretas ordförande Henrik Ededahl.

I det nya avtalet involveras satsningen på juniorsidan än mer och det med en tydlig koppling mellan SSL och herrjuniorlagen. Även damjuniorerna är med i det nya avtalet med förhoppning om att höja deras fysiska status.

− Efter att jobbat med SSL-laget i tre år och med ett facit om två SM-guld och en semifinal, samt ett Champions Cup-guld, ser vi verkligen framemot hur vi tar nästa steg, säger Peter Englund, VD på Ultimate Performance.

För Ultimate Performance var det ett naturligt val att förlänga satsningen och tillsammans med nya coachstaben ta satsningen ännu längre för innebandyns utveckling.

− Fokusen på SSL-spelarnas fysiska utveckling för den moderna innebandyn är något vi även vill få juniorerna att nu jobba med. Vilket skall mynna ut i en tydlig Storvreta IBK-tråd för fysträning och tester, berättar Peter Englund.

En av flera viktiga delar är att spelarna skall belastas och tränas på ett sätt som gör att de kan hålla sig skadefria, vilket senaste året verkligen var ett kvitto på.

− Ultimate Performance har utvecklat våra spelare fysiskt på ett underbart sätt. Spelarna har varit skadefria och tränade för det spelet Storvreta vill spela. Ultimate Performance har en fantastisk kompetens och kommer att vara högst delaktiga i lagets fortsatta utveckling, berättar Storvretas tränare Andreas Harnesk.

Du kan läsa mer om Ultimate Performance på deras hemsida här.