Tobias Gustafsson stannar i Storvreta IBK!

15 februari 2020 16:34

Tobias Gustafsson, nyligen utsedd till femte bästa spelaren i världen, har valt att skriva på ett kontrakt för två nya år med Storvreta IBK.

Tobias Gustafsson är en viktig del i vårt lagbygge inför nästa säsong och att han förlängt två år känns jättebra, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl och fortsätter.

− Han är i våra ögon en av världens bästa backar, att Tobias finns i laget ger oss möjligheten att slåss om de ädlaste medaljerna. Tobias vi är stolta att du vill tillhöra vår förening, du är viktig för oss!

Kontraktet skrevs på precis innan matchen mot Växjö Vipers drog igång i IFU Arena idag.

− Ända sedan jag kom till Storvreta IBK för 2 1/2 år sen har allt känts extremt bra! Jag trivs väldigt bra i laget och jag känner att jag hela tiden utvecklas när jag dagligen får tävla mot grymma spelare. Jag vill spela med de bästa och det gör jag här i Storvreta så valet att förlänga var inte så svårt. Jag gillar även Uppsala som stad vilket gör mitt beslut ännu enklare, berättar Tobias Gustafsson.

När det kommer till förväntningarna på avslutningen av denna säsong så är den hög som alltid.

− Förväntningen är alltid att vi ska vinna SM-guld. Vi har haft en liten dipp efter Champions Cup och behöver komma upp några nivåer, men det är jag säker på att vi gör tills slutspelet drar igång!