Jimmie Pettersson ”Räcker inte bara med träningar”

1 maj 2018 08:00

Nu när säsongen är över har vi kollat med våra SSL-spelare om hur känslan var vid SM-finalens slutsignal, vad man ska förvänta sig av sommarens innebandyläger och vad de har för tips för unga spelare som siktar mot SSL. Jimmie Pettersson är först ut.

Vilka tankar kom vid slutsignalen av SM-finalen?
− Det var en blandning mellan glädje, lättnad, tomhet och så blev det lite känslosamt också. Att ha krigat tillsammans med laget hela året med träningar, resor och matcher med mera. Så det var fantastiskt att få stå där som SM-guldvinnare tillsammans. Sen att hela familjen och släkt var där och kunna få fira med dem också var underbart, avslöjar Jimmie Pettersson.

Vad tycker du man ska förvänta sig om man är med på ett av Storvretas sommarläger?
− Ett grymt roligt läger där man får träffa många nya vänner. Jätteduktiga och snälla ledare. Plus att ni får lära känna oss i Storvretas A-lag utanför planen, men också på träningarna där vi kommer vara med och köra. Kanske har ni någon idol i A-laget och kan ta chansen att be om tips och tricks för att bli en bättre innebandyspelare.

Vad tycker du unga spelare som vill nå SSL ska tänka på?
− Det gäller att ha ett driv och en vilja att komma dit, tillsammans med att tycka att det man gör är roligt. Träna lite själv på saker som du vill bli bättre på, det räcker inte bara med träningar, men som sagt finns drivet så hittar man alltid på saker, avslutar han.

Du hittar mer information och anmälan till våra sommarläger här.