Victor Andersson ”Måste öka lite mer för varje match”

23 februari 2019 08:17

Idag 16:00 är det dags för bortamatch mot Kalmarsund. Victor Andersson ser fram emot att spela i en ny hall men först en liten tillbakablick.

Tuff match senast mot Höllviken?
− Ja, det blev en tuff historia men skönt att vi kunde stänga ner den matchen till slut, konstaterar Victor Andersson.

Hur upplever du att spela när det är så mycket rotation i formationerna?
− Det ställer högre krav på oss som spelar. Vi måste kommunicera mera med varandra och i vissa matcher så är det bara bra så att vi stämplar in ordentligt.

Och vad tyckte du om din egen insats?
− Nja men jag tycker att den var helt okej. Jag likt hela laget måste öka lite mer för varje match nu. Sedan behöver jag bli lite mer egoistisk när lägen ges men det är sen gammalt. Annars så känns kroppen bra.

Idag väntar Kalmarsund, vad ska vi förvänta oss för match tror du?
− Har faktiskt ingen aning men de har gått bra i serien, bättre än vad jag trodde och de har lyckats ta många poäng i sin hall så det blir tufft. Dock roligt att spela i en hall jag aldrig har spelat eller ens varit i. Är lite less på att åka runt till samma trötta hallar runtom i landet nu.

Blev tight hemma i IFU senast?
− Det blev det, samma sak på försäsongen.

Vad talar för tre nya poäng?
− En nykomponerade right-kedja, avslutar han.

Dagens bortamatch mot Kalmarsund drar igång 16:00 och du ser den på SSLplay här!

Nästa hemmamatch är sen på torsdag 28 februari 19:00 i IFU Arena.