Oskar Enquist klar för Storvreta IBK!

15 februari 2021 09:00

Nu kan vi äntligen bekräfta att RIG Umeås talangfulla center, Oskar Enquist, valt att fortsätta sin innebandysatsning med Storvreta IBK i höst.

− Detta är nästa steg i vår föryngringsprocess. Oskar Enquist är klar för två år. Grymt kul att Oskar vill spela hos oss. Vi ser Oskar som en investering för framtiden. Vi är övertygade om att denna positiva kille kommer passa in perfekt i vår trupp. Välkommen till Storvreta IBK Oskar, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Även tränare Oscar Lundin ser stor potential i Oskar Enquist född 2002.

− Oskar har gått igenom en gedigen idrottsutbildning och hans profil och personlighet tror vi kan bli värdefulla över tid för Storvreta IBK. Han är atletisk och en kille som på ett lite gammaldags sätt älskar att sätta laget först, tävla och som se kraften i det enkla, avslöjar tränare Oscar Lundin.

Oskar Enquist, med rötter i Åkersberga IBF, är själv är oerhört taggad inför den kommande hösten med Storvreta IBK.

− Storvreta IBK har allt jag söker hos en förening. Hård konkurrens i truppen, monstertempo på träningarna, alla vill vinna och hatar att förlora, killarna i laget, staben och alla runt omkring är sjukt proffsiga och ödmjuka i allt dem gör. Lägg då till att de har världens bästa anläggning att träna och spela matcher i så inser man snabbt att det inte finns några brister överhuvudtaget vilket är sjukt imponerande! Uppsala som stad och i helhet är helt perfekt enligt mig, det finns bra möjligheter till att plugga vidare på universitet, vilket jag tycker är ett jätteplus, berättar Oskar Enquist och fortsätter.

− Mina förväntningar är såklart höga, Storvreta IBK är en förening av yppersta världsklass, så förväntningarna ska vara höga. De har stenhårda träningar med mycket tävlingsmoment, tunga och utmattande fyspass, motiverande tränare, plus att alla i och runtomkring laget hatar att förlora. Det finns helt enkelt ingen bättre plats att vara på och utvecklas som innebandyspelare och som människa.

Välkommen till Storvreta IBK Oskar Enquist!