Juniorer med SSL-laget under försäsongen!

10 juni 2021 10:30

Under försäsongen tränar Storvreta IBK Juniorakademis Johannes Rönnmark, Noah Tornberg, Filip Carlström och Emil Mattsson med SSL-laget.

Johannes Rönnmark, som är med och konkurrerar om en plats i SSL-truppen, är med på lagets alla pass medan Noah Tornberg, Filip Carlström och Emil Mattsson är med på två pass i veckan.

− Killarna har slitit på bra de passen de varit med. Visar rätt attityd och viker inte ned sig. Det handlar mycket om att de skall få lära känna miljön och sättet de erfarna spelarna tränar och beter sig på. Sedan har Mika ett extra öga på dem, han gör ett kanonjobb för de här grabbarna, säger SSL-tränare Oscar Lundin.

Förhoppningen är att träningarna ska ge spelarna chansen att känna på nivån i SSL-laget och samtidigt förbereda sig för säsongen med Storvreta IBK Juniorakademi.

− Efter försäsongen så kommer de fortsätta att träna med oss kontinuerligt. Till vilken omfattning beror på statusen i SSL-truppen och självklart främst på killarnas prestationer, avslutar Oscar Lundin.

Hittills har spelarna imponerat och visat både vilja och talang i de olika momenten under försäsongen. Bland annat har de fått vara med under fystesterna och några enstaka innebandypass.

Det kommer bli spännande att följa dessa unga talanger under kommande säsong i Juniorallsvenskan och vem vet kanske några dyker upp på någon SSL-match under säsongen.