06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Viktoria Hübinette ”Bättre och bättre för varje match”

21 februari 2019 14:18
Dam

I tisdags vann Storvretas division 1-lag mot Allsvenska Telge med 8-2. Viktoria Hübinette berättar lite om matchen och om läget i laget inför tisdagens bortamatch mot Stenhagen.

Kan du berätta om segern mot Allsvenska Telge?
― De tio första minuterna börjar vi lite trevande, men vi kommer in matchen. Vi sorterar bra i försvaret och vi är rörliga i spelet med och utan boll. Vi kan kontrollera matchen på ett säkert och stabilt sätt, berättar hon.

Närmar laget sig toppform?
― Ja, de tror jag nog. Det känns bättre och bättre för varje match som går och det känns som att mer och mer faller på sin plats.

Hur känns det för egen del?
― Jag känner mig helt okej nöjd, men känner att jag har mer att bidra med, jag måste ta för mig mer, fortsätter Viktoria Hübinette.

Hur har det varit att få in nyförvärv inför slutspurten?
― Jag tycker det är jättebra att vi fått in lite nya spelare. De kommer inte bara in med rutin och skicklighet utan de kommer även med otroligt mycket energi vilket vi var i ett stort behov av.

Närmast derby mot Stenhagen, vad förväntar du dig för match?
― Jag förväntar mig en mycket bättre match än senast från vår sida!

Borta matchen mot Stenhagens KK är på tisdag 26 februari 19:30 i Stenhagen BoKC.