Victor Andersson ”Jäkligt skönt med slutspel”

15 mars 2021 09:05

Efter sista segern i grundserien berättar Victor Andersson om hur det vara att vara kapten för en match och känslan av att slutspelet äntligen är här.

Lagkapten senast mot Fagerhult, hur var det?
− Det var kanske inget som jag reflekterade över under själva matchen. Jag försöker alltid vara mig själv och fokusera på min roll i laget och gruppen. Men i efterhand och när man går från matchen med 1+3 som kapten är det klart att tankarna börjar komma om den där bindeln inte är gjord för mig.

Känns allmänt som du styrt upp kidsen i din formation senaste matcherna?
− Ja, de börjar lyssna mer och mer och kanske inse att jag har några vettiga saker att komma med trots att jag inte kan golvzorra. Men jag tycker att de gör det jävligt bra, vi visste på förhand att Fille (Filip Eriksson) var duktig men Limmet (Liam Åström) har imponerat något enormt sedan han fick förtroendet. Sedan har båda två mycket att lära när det kommer till försvarsspel men jag lär mig mycket av dem gällande anfallsspelet så det är ett givande och tagande.

Hur skönt är det annars att det är dags för slutspel?
− Jäkligt skönt med slutspel. Det har varit en period nu när fokuset har legat på slutspelet och det är skönt att det äntligen kommer.

Vilka tankar har du kring valet av Växjö?
− Det stod mellan FCH och Växjö för mig personligen spelar det ingen roll. Vi ska vinna fyra matcher och jag har 100% förtroende till att Oscar och Mika väljer det motstånd de anser passa oss bäst.

Första kvartsfinalen spelas nu på fredag i Fyrishov. Läs på inför slutspelet med alla datum och tider här.

Bli en del av Storvretahjärtat! Storvretahjärtat är ett iniativ som ger dig som har råd chansen att stödja Storvreta IBK lite extra här. Du kan också läsa mer om Storvretahjärtat här.