Victor Andersson ”Slipa på formen inför slutspelet”

3 februari 2020 19:31

Victor Andersson berättar om VM-kvalet, vad han tycker om att ha fått in Mika Kohonen i staben och vad han förväntar sig av fredagens derby.

Berätta lite om VM-kvalet som helhet.
− Det var tre matcher som vi visste att vi skulle vinna på förhand så det var givetvis ganska speciellt att spela. Men det var roligt att vara med och få en inblick i hur landslaget vill spela innebandy. Dessutom fick jag chansen att spela powerplay och oj vad bra jag gjorde det. Sjukt att jag inte spelar powerplay i Storvreta.

Vad fick du med dig från kvalet?
− Jag fick vara med och känna på det, sen var väl inte matcherna någon riktig värdemätare men jag fick med mig lite saker som jag kan tänka på och utveckla hemma i Storvreta, fortsätter han.

Tror du att du stärkt dina aktier inför VM?
− Framförallt så har jag stärkt mina aktier i att spela powerplay i landslaget då jag var 100%-ig i helgen. Svårt att dra några slutsatser kring detta VM-kval men jag tror inte jag har försämrat mina chanser i alla fall. Det borde finnas någon anledning till att landslagsledningen tar ut mig nu när de inte har gjort det tidigare men framtiden får visa om det blir några flera framträdanden i landslaget eller inte.

Till klubblaget, första träffen med Kohonen ikväll hur tror du att det blir med honom i staben?
− Jag tror att det blir klockrent med Mika, fick äran att spela med honom när han spelade i Storvreta och han har betytt och betyder extremt mycket för laget. Mycket av den mentalitet som finns i laget var han med och satt prägel på och som vi i laget har fört vidare. Tror det blir kanon ju.

Vilka förväntningar har du inför derbyt på fredag?
− Förhoppningsvis mycket folk och en grym inramning. Nu är det inget annat att fokusera på än serien och börja slipa på formen inför slutspelet, vilket börjas på fredag, avslutar Victor Andersson.

Närmast väntar alltså bortderbyt mot Sirius på fredag 19:00 i IFU Arena.