03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Första Red Eagles Trophy till Robin Nilsberth!

14 maj 2018 08:30

Red Eagles Trophy är ett alldeles nytt vandringspris som Red Eagles röstar fram. Tanken med detta pris är att det ska gå till en spelare eller tränare som Red Eagles uppskattar väldigt mycket på och utanför planen, den första spelare som får priset är Robin Nilsberth.

− Det betyder jättemycket. Ett av de finaste individuella pris man kan få som spelare. Det är fansen vi spelare för och att få deras pris gör mig både stolt och väldigt glad! Berättar Robin Nilsberth.

Vad betyder Red Eagles för er?
− Som jag sa så är det dem vi spelar för. De har en fin kärna med supportrar som alltid ställer upp för oss. I Globen fick de med sig hela Uppsala och det blev en fantastisk avslutning för hela Storvreta IBK. Vi kommer att kriga för dem även kommande säsong, konstaterar han och fortsätter.

− Stort tack till alla supportrar för en fantastisk säsong och väl mött till hösten igen!

Motiveringen lyder
”Robin Nilsberth har gjort en väldig bra säsong och ett ännu bättre slutspel. Utöver sina prestationer på planen så har han visat sin uppskattning för oss i Red Eagles i både med -och motgång.”