Tobias Gustafsson ”En hälsning till familjen”

8 september 2019 11:17

Det blev seger med 5-4 för Sverige över Finland i en dramatisk match, både Robin Nilsberth och Tobias Gustafsson nätade. Läs Tobias Gustafsson tankar om matchen och kommande vecka i senaste intervjun.

Läs mer om svenska herrlandslagets match mot Finland under Finnkampen här.

Dramatisk match mot Finland?
− Ja, det blev lite spännande i slutet men vi kändes starka så förväntade inget annat än att vi skulle hålla ifrån. Det var en bra match med högt tempo, precis som det brukar vara mot Finland.

Viktigt 2-2 mål där i slutet på första perioden?
− Det var ett skönt mål att göra, den satt fint upp i nättaket, fortsätter Tobias Gustafsson.

Berätta om din målgest.
− Det är en hälsning till familjen, de är alltid på plats och stöttar så det är ett sätt att dela glädjen med dem när jag gör mål och visa hur mycket de betyder för mig!

Vad tar ni med er från matchen?
− Fokus har legat mycket på försvarsspelet nu i sommar så vi testade lite nya saker där som vi ville ha svar på! Sen är det alltid viktigt att vinna mot finnarna så en vinst är alltid något man tar mer sig!

Nu fullt fokus på Storvreta, hur ser veckan ut?
− Träningar hela veckan sen rundar vi av det med två matcher mot Happee I helgen! Har inte så bra koll på dem mer än att de är ett topplag i Finland så förväntar mig två bra matcher, avslutar han.

Kommande helg väntar dubbelmöte med finska laget Happee. Lördag den 14 september med matchstart 16.00 och söndag den 15 september med matchstart 13.30, båda matcher i Storvreta IBK Idrottshall i Storvreta.

Den 24 september är det sen dags för premiär av världens bästa innebandyliga – SSL! Säkra din plats för hela säsongen genom säsongskort här!