30 Dec 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Storvreta IBK Juniorakademi imponerar!

29 november 2021 15:00
Storvreta IBK Juniorakademi

Dryga halvvägs in i säsongen så kan vi konstatera att Storvreta IBK Juniorakademi imponerar i många aspekter.

Det resultatmässiga är givetvis inte det viktigaste men det är kul att se att våra lag visar GUTS, Glädje, Utveckling, Trivsel och Samhörighet.

Damjuniorerna går som tåget i Juniorallsvenskan B DJ18 där man har sju vinster och en förlust på åtta spelade matcher. Man jagas av Falun som ligger hela sex poäng efter men har spelat två mindre matcher. Igår kom en seger borta mot Sundsvall med 4-7 och närmast väntar ny bortamatch mot Hudik/Björkberg den 19 december i Håstaholmen, tabell och spelprogram hittar du här.

Herrjuniorerna har även de visat framfötterna rejält. I Juniorallsvenskan B HJ18 leder Storvreta IBK serien efter åtta spelade matcher med sju vinster och en oavgjord match. Både Falun och Sirius ligger dock bara en poäng efter i tabellen så räkna en nagelbitare in i det sista. Senaste matchen var borta mot IBF Borlänge/IBF Säter som blev seger med 3-8. Närmast väntar hemmamatch mot just Falun den 5 december, tabell och spelprogram hittar du här. På herrjuniorsidan har också ett samarbete med Rasbo IK i H2 inletts där spelare från Storvreta IBK redan fått speltid.

Efter en spännande seger mot Hedemora i helgen leder Storvreta IBK Damer Division 1 GUD, tabell och spelprogram hittar du här. Storvreta leder även D3, där med fem poäng mer än tvåan trots en match mindre spelad! Tabell och spelprogram hittar du här.

I H3 ligger Storvreta på en tredje plats med samma poäng som tvåan, som har två mindre matcher spelare, och bara tre poäng efter serieledarna som även här är IBK Uppsala Teknologer U, tabell och spelprogram hittar du här.

Vi kan också konstatera fina samarbeten mellan Storvreta IBK Juniorakademi och representationslagen där vi ser spelare på både dam- och herrsidan som är med på träningar och får bidra och utvecklas.

Sen har flera av våra spelare fått möjlighet att representera Uppland i SDF-SM som bland annat resulterade i ett historiskt guld för Uppland P16 senast.

Och detta är bara några smakprover på Storvreta IBK:s ungdomsverksamhet! Går ni till exempel in på Upplands Innebandyförbund här så kan ni scrolla mellan olika serier och matcher. Här på hemsidan hittar ni alla matcher i Storvreta IBK Sporthall och Ärentunaskolan i huvudmenyn under "Lagen",