Emrick Wiggur lånas ut till Hagunda IF

18 januari 2022 10:59

I dagarna har det blivit klar att Emrick Wiggur lånas ut till Hagunda IF resten av säsongen så att han kan få mer speltid i SSL.

− Emrick har imponerat under sin första tid här. Men i det läget vi är av säsongen där konkurrensen om backplatserna hårdnat så ser vi detta som en bra lösning för hans utveckling. Han kommer till en miljö där han får kontinuerlig speltid och en roll som passar honom, berättar tränare Oscar Lundin.

Emrick Wiggur anslöt till Storvreta IBK från RIG Umeå till denna säsong och matchades en hel del i inledningen av säsongen men senaste matcherna har det blivit sparsammare med speltid vilket skapat detta tillfälle.

− Det ska bli väldigt spännande att komma till en ny miljö och där förhoppningsvis kunna testa mina vingar lite mer i hetluften. När möjligheten fanns och efter samtalet med Oscar och Mika så kändes det som en bra möjlighet för att utvecklas. Det ska bli väldigt kul! Konstaterar Emrick Wiggur.

Utlåningen gäller resten av säsongen och vi tackar Hagunda IF för ett bra samarbete.