Dags för hemmamatch mot Växjö!

28 februari 2019 16:59

Klockan 19:00 är det dags för Storvreta att spela mot Växjö Vipers i IFU Arena. Här hittar du Storvretas startformationer och mer.

Storvreta har två raka segrar när de går in i kvällens match. Senaste matchen var borta mot Kalmarsund där Storvreta segrade med 5-8. Efter två perioder hade de regerande svenska mästarna Storvreta kopplat greppet och hade hela 16 men Kalmarsund kunde äta sig in i matchen utan att komma riktigt nära. Albin Sjögren fick med sig 1 mål från matchen och ligger alltjämt på en andraplats i SSLs totala poängliga med 65 poäng.

Storvreta leder SSLs tabell och vi hittar kvällens motståndare på en femteplats med 47 poäng, bara fyra mer än Jönköping på nionde plats. Bara topp 8 går till slutspel så Växjö har viss press på sig att prestera för att vara kvar bland slutspelslagen.

Även dagens bortalag Växjö Vipers har två raka segrar. Senast blev det seger hemma mot IBK Dalen. I den matchen tog Växjö ledningen efter blott två minuter. Dalen kom att kvittera till 1-1 men sen handlade allt om Växjö som tillslut kunde vinna med 7-4.

Växjö Vipers bästa poängplockare är deras schwesiska stjärna Manuel Maurer som man hittar på plats 9 med 49 poäng fördelat på 30 mål och 19 assisst.

Dagens matchvärd är Folkpool Uppsala, Uppsalas största pool & spabutik! Där hittar du allt du behöver för att ordna med en pool eller ett spabad till ditt hem. Till din hjälp hittar du kunnig och erfaren personal som kan göra ditt inköp av pool eller spabad enkelt och bekvämt. Där får du kunskap, tips och råd för hur du bäst väljer det som passar er. Läs mer på deras hemsida www.folkpool.se här.

Skynda och säkra dina platser här och dra iväg till IFU Arena!

Så här startar Storvreta mot Växjö Vipers ikväll! I mål
Viktor Klintsten