Rasmus Sundstedt ”Åka runt och göra roliga saker med barnen”

30 juni 2019 19:34

Nu är sommaren här och snart väntar några lediga veckor för Storvretas stjärnor innan Storvreta Summercamp drar igång. Vi passar på att kolla läget med Rasmus Sundstedt.

Mitt uppe i försäsongen, vilka delar av försäsongen gillar du?
− Ja du, träffa grabbarna! Säger han med ett skratt och fortsätter. Nej, det är tufft, man får bygga upp sin kropp efter det man behöver själv. Jag har lite strul med ryggen så försöker fixa till det nu och lite små övningar här och där. Det är väldigt olika på gymmet och sen är det lite konditionsinnebandy här och det är bra för alla.

Vilka fysiska bitar skulle du vilja förbättra?
− Bålen framför allt, benen är rätt starka men bålen är lite svag. Det är därför jag får problemen med ryggen ibland när det är så pass hårt som det är just nu.

Hur ser sommaren ut för dig?
− Jag är ju här på IFU ganska mycket men vi har ju tre veckors semester och jag har semester från jobbet samtidigt då så vi ska till Göteborg någon vecka och Öland en sväng tror jag. Vi ska vara i Sverige i alla fall men åka runt och göra roliga saker med barnen, säger Rasmus Sundstedt.

Sen väntar ju Storvreta Summercamp, hur ska deltagarna förbereda sig för det?
− De ska väl se till att äta gott och ha superroligt hemma nu och lek och släpp innebandyklubba för här kommer det bli mycket innebandy och lite hårda pass ibland och även lite skratt.

Och hur är du som ledare?
− Jag är nog ganska snäll av mig men jag har Fesi (Fredrik Lindholm) med mig i min grupp och han är väldigt hård på fysen!

Vill ditt barn bli tränad av Storvretas stjärnor på Storvreta Summercamp? Sista anmälningsdagen är nu på måndag 1 juli! Läs mer och anmäl de här.

Nu kommer det lugna sig betydligt i alla Storvretas kanaler. Men håll ett öga ut för enstaka nyheter kan dyka upp och i höst blir det full gas igen!