Albin Sjögren "Varit upp och ner"

11 maj 2022 07:30

Albin Sjögren summerar säsongen och blickar mot sommarens Storvreta Summercamp.

Hur skulle du summera lagets SSL-säsong?
− Det har varit upp och ner med våra prestationer under säsongen. Vi var för ovanlighetens skull svaga på bortaplan. För många poängtapp för vår standard och därav en femteplats i serien vilket vi inte var nöjda med. Sen presterade vi inte på topp i slutspelet och då är det svårt att vinna guld.

Hur skulle du summera din egen säsong?
− Första säsongen där jag hade en skada och missade en del matcher, det var en prövning för mig då jag knappt missat någon match innan. Andra halvan av säsongen så tyckte jag att jag fick kontinuerlig innebandy med träning och match och då håller jag en bra nivå, konstaterar Albin Sjögren,

Hur var det att kunna ha publikfester i IFU Arena igen?
− Det var ju så efterlängtat. Även fast vi inte gick hela vägen så märker man hur viktigt deras stöd är, deras engagemang hela säsongen är otroligt viktigt och vi är bortskämda med en bra publik, det ska vi inte ta för givet.

I sommar väntar sen Storvreta Summercamp, vad ska de som har dig som tränare förvänta sig?
− De ska förvänta sig en rolig vecka framför allt, men av mig så ska jag försöka lära ut skotteknik och passningsteknik vilket är mina spetsegenskaper.

Har du några försäsongstips till alla Storvreta Summercamp deltagare så de kan förbereda sig?
− Man tränar hårt, hellre ett träningspass för mycket enligt mig. Försäsong ska vara jobbigt så det är bara borra ner huvudet och kämpa på, avslutar han.

Storvreta Summercamp tar plats i IFU Arena 1-5 augusti 2022 och riktar sig till spelare födda 2007-2012. Early bird pris gäller till den 31/5 23:00 sen går anmälningskostnaden upp.

Läs mer och anmäl dig till Storvreta Summercamp här!