Fyra från Storvreta uttagna till Finnkampen!

21 augusti 2019 10:05

Lördag den 7 september spelar svenska herrlandslaget mot Finland i Finnkampen i Estrad i Alingsås. Albin Sjögren, Alexander Rudd, Robin Nilsberth och Tobias Gustafsson är alla uttagna till landskampen.

− Truppen är mycket baserad på vårens händelser. Finnkampen i Esbo, SM-slutspelet och det läger vi hade i Uppsala. Nu har vi valt en lite mer erfaren trupp än senast, av flera skäl. Ett av skälen är att vi inte spelar på hemmaplan så ofta. Vi vill visa upp det bästa vi har för vår hemmapublik. Samtidigt har vi med spännande spelare som Otto Weidman, Simon Berg, Omar Aldeeb och Oskar Hovlund. Det är en ganska mixad trupp, säger Mikael Hill till innebandy.se och tillägger:

− Nu är det bara 16 utespelare och 2 målvakter uttagna. Det finns väldigt många jätteduktiga spelare får stå åt sidan. När vi är i den fasen att vi vill testa lite, och även falla tillbaka på erfarenhet, blir konkurrensen knivskarp. Vi har inte bara tittat på en mix med mer eller mindre erfarna spelare. Som i alla lagbyggen har vi försökt balansera vår trupp med både offensivt och defensivt starka spelare. Vi tycker att vi har fått ihop en spännande mix.

Hela truppen till Finkampen

Målvakter