Lovisa Thorsander klar för Storvreta IBK!

7 augusti 2020 07:57
Dam

Nu kan vi avslöja att Lovisa Thorsander från RIG Umeå har skrivit på för Storvreta IBK i Allsvenskan.

− Vi är väldigt glada att Lovisa har valt att spela för Storvreta IBK de kommande två säsongerna. Lovisa är uppfostrad i Nykvarn men kommer närmast från RIG Umeå. Lovisa är en välslipad spelare trots sin ålder och kommer bidra på många håll. En styrka är att Lovisa kan spela på flera positioner, säger huvudtränare Theodor Jonsson.

Det blev sex mål och fem assist på 21 matcher för Lovisa Thorsander, född 2001, med RIG Umeå i Allsvenskan förra säsongen och nu är hon redo för nästa steg i karriären.

− Storvreta har en spännande satsning på gång som jag gärna vill vara med på. Föreningen i sig är seriös med tydliga upplägg och mål. Jag tror definitivt förutsättningarna som finns kommer hjälpa mig till vidare utveckling, berättar Lovisa Thorsander och fortsätter.

− För det första gäller det för mig att landa i allt som blir nytt i och med flytten. Vidare känns det viktigt att hitta en trygghet i laget och lära in spelsystemet för att kunna bidra på bästa möjliga sätt. Efter förra säsongens plötsliga avslut på grund av Corona är jag riktigt taggad för seriepremiär. Jag förväntar mig en rolig och lärorik säsong där vi är med och slåss i toppstriden.

Lovisa Thorsander är redan på plats i Uppsala och tränar med laget för fullt.