Måndag

Alexander Janols ”Extremt taggade”

7 januari 2023 10:10

Alexander Janols ger oss förutsättningarna inför söndagens bortamatch i SSL mot Växjö Vipers.

Toppmatch mot Växjö väntar?
− Det kommer bli en väldigt rolig match det! Som du säger så är de en toppmatch där vi båda fått bra stäm så det kommer bli tight match.

Förlust hemma vad talar för seger borta?
− Vi har en rejäl revanschkänsla i laget efter senaste matchen och vi har fått bättre stäm med försvarsspelet, fortsätter han.

Hur skulle du sammanfatta senaste vinsten mot JIK?
− En tyvärr väldigt dålig match av oss där vi inte var där fullt ut, men skönt att kunna vinna ändå vilket är en styrka.

Hur är känslan i laget med så många borta?
− Vi har en bra känsla i laget, några är på väg tillbaka snart vilket såklart är viktigt men känslan i laget är god!

Fin segerrad på 12 matcher, hur ska ni se till att hålla liv i den?
− Senaste matchen gav oss en liten påminnelse att vi inte har råd att tumma på vår intensitet i matcherna så vi kommer komma till matchen extremt taggade, avslutar Alexander Janols.

Söndagens match drar igång 16:30 i Fortnox Arena och live på UNT och SportExpressen Play.