Alexander Rudd ”Ska galoppera på onsdag”

14 januari 2019 08:59

På onsdag är det dags för stormatchen alla väntat på! Storvreta möter Falun i IFU Arena och Alexander Rudd ger oss förutsättningarna.

Vad tycker du om derbyt?
− Jag vet inte, jag tycker det skulle varit lite mer känslor från oss. Det gick lite för lätt i början så vi slappna av började spela lite naivt och tog inte jobbet riktigt, säger Alexander Rudd.

Känns som ni hade ett stadigt grepp ett tag?
− Ja det hade vi. När vi är ödmjuka från start då skiljer det så pass mycket mellan lagen, då blir det så. Men vi måste jobba på att hålla det uppe hela matchen.

Ändå tre pinnar till kontot och ny match på onsdag mot Falun!
− Då räcker det inte att spela som i derbyt. Då lär vi spela som vi gjorde i första perioden hela matchen.

Vad tror du krävs för tre poäng mot Falun?
− Att vi vågar spela ut och är spelförande precis som vi är i alla matcher. Att Falun står på andra sidan kvittar, vi ska spela vårt spel och inte tänka på vad de gör så vinner vi, säger Alexander Rudd.

För egen del är du frisk nu?
− Nej inte riktigt, men det kommer.

Hur är formen, du har missat en del matcher?
− Jag har haft det jobbigt mentalt efter VM. Den torsken tog hårt på mig så jag är inte riktigt tillbaka. Jag måste hitta glädjen igen och sådär men Falun kanske kan vara rätt match för det

Falun kanske kan vara rätt match och lång segerrad, du kanske kan rida lite på den vågen?
− Jag ska galoppera på onsdag tänkte jag, säger Alexander Rudd.

Du hittar dina biljetter till matchen mot Falun genom att klicka här, matchen mot Falun drar igång 19:15 i IFU Arena, vi ses där!