Emil Helmrich stannar i Storvreta IBK!

20 februari 2020 07:59

Emil Helmrich, som går mot sin poängmässigt bästa säsong i Storvreta, har skrivit på för ytterligare tre år med Storvreta IBK.

− Vi är stolta att Emil ger oss förtroende i ytterligare 3 år. Han är en spelare som vi vill bygga på över tid, Han har en otrolig arbetskapacitet och passar oss helt rätt i hur vi vill spela innebandy, berättar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl och fortsätter.

− Storvreta IBK är stolta över att Emil förlänger, det ger oss förutsättningar att spela en fartfylld och rolig innebandy.

Så här lång har Emil Helmrich, som spelat forward och center, samlat på sig 9 mål och 12 assist på 28 matcher och går mot sin bästa säsong i Storvreta.

− Framförallt trivs jag väldigt bra i laget och föreningen, samtidigt som det ger stor chans till ännu fler titlar och även bra möjligheter för att fortsätta utvecklas som spelare, avslöjar Emil Helmrich som har tydliga förväntningar på säsongsavslutningen.

− Att vi steppar upp rejält och vinner guld i april.