Noél Alm Johansson ”Jättekul att det finns förväntningar på oss”

7 september 2018 21:02
Juniorer

Storvretas juniorverksamhet har dragit igång rejält. Under helgen finns de på Kisakallio i Finland, tillsammans med SSL-laget, där vi reflekterar över läget med huvudansvarige Noél Alm Johansson.

Just nu är det dryga 100 personer på plats i Kisakallio där SSL-laget, herrjuniorerna och damjuniorerna är med.

─ Det blir fin sammanhållning när vi kan åka med ett så här stort gäng. Vi får chansen att lära känna varandra när vi är här flera dagar, säger Noél Alm Johansson.

Det blir flera träningspass och träningsmatcher för alla tre träningsgrupper. Bland herrjuniorerna är det en P16-grupp som kommer spela HJ17 och P16-SM under säsongen och en HJ18-grupp som kommer fokusera på JAS och division 4. För damjuniorerna är det JAS och division 2 som gäller.

─ Detta är en teambuilding helg för oss för att få ihop grupperna.
Sen är det klart vi ska gnugga det vi ska göra på matcherna framöver men jag ser det som vi får vara tillsammans och får lära känna varandra på ett riktigt bra sätt.

Men detta är inte juniorverksamhetens första helg tillsammans. Herrjuniorerna har varit iväg tre helger tidigare och damjuniorerna två.

─ Vi har en helg kvar där några åker iväg till Linköping och några spelar DM på hemmaplan. Tre-fyra helger i rad som vi gnuggat på så vi känner oss förbereda.

Redan under slutet av första dagen i Finland kom fina sidoeffekter av att vara på plats tillsammans. Flera herrjuniorer fick vara med på SSL-lagets sista träningspass för kvällen, ett perfekt tillfälle att samarbeta mellan lagen.

Det nya upplägget för Storvretas juniorverksamhet har gett ringar på vattnet och förväntningar har blivit höga men det är inget som stör.
─ Nej, jag tycker det är bra om det finns förväntningar i gruppen och utifrån. Det blir ju då att vi måste leva upp till det och göra något riktigt bra. Jag känner att det är jättekul att det finns förväntningar på oss.

Att det inte är en lätt uppgift att styra över Storvreta IBK juniorverksamhet är ingen hemlighet.
─ Det känns mycket, det gör det. Det är många spelare, tror vi är 85 stycken dam- och herrjuniorer så det är en mäktig uppgift men det är en jättehäftig utmaning! Säger Noél Alm Johansson.

Herrjuniorerna spelade sin första match under kvällen och matchandet fortsätter hela helgen. Resultatet från matcherna kommer redovisas efter helgen.