Storvreta IBK:s säsongskort släpps i augusti!

25 juni 2020 14:00
Förening

Frågorna om säsongskorten har varit många och alla längtar nog till starten av världens bästa innebandyliga – SSL och Allsvenskan Östra men med nuvarande osäkra läge har Storvreta IBK valt att avvakta med att släppa sina säsongskort till augusti.

− Det är redan nu ett väldigt stort intresse för säsongskort till kommande säsong men eftersom vi inte vet hur det kommer se ut med publik till premiärmatcherna har vi valt att avvakta med säljstart av säsongskorten tills vi förhoppningsvis vet lite mer, berättar marknadschef Hannes Öhman.

Senaste tiden har det jobbats för fullt med kommande säsongs säsongskort och de flesta detaljer är klara men då man inte vet hur många matcher som kommer kunna ingå på grund av pandemin så kommer mer information först i augusti. Men som alltid kommer de som haft säsongskort ha förtur och möjlighet att behålla sina platser.

− Vi är väldigt måna om våra säsongskortshållare som givetvis kommer få möjlighet att ha kvar sina platser och kommer få information när det närmar sig i augusti, fortsätter han.

Ingen kan ha undgått Storvreta IBK:s storsatsning på damsidan, där värvningen av Anna Wijk var en höjdpunkt, och som tidigare år kommer matcherna i Allsvenskan vara del av säsongskortet för SSL-laget. Man kommer också kunna köpa säsongskort som bara gäller Allsvenskan.

− Det väntar en riktigt spännande säsong för Storvreta IBK i både SSL och Allsvenskan och vi kan se fram emot riktigt roliga matcher med innebandystjärnor i världsklass i båda lag, avslutar marknadschef Hannes Öhman.

Storvreta IBK börjar sin SSL-säsong 26-27 september med bortamatch mot Mullsjö med hemmapremiär i omgång två mot FBC Kalmarsund den 29 september eller 1 oktober.

Säsongen i Allsvenskan börjar även den borta, 26-27 september väntar match mot Älvsjö AIK IBF med hemmamatch 3 eller 4 oktober mot Bele Barkarby IF IBF.

Information kring träningsmatcher, där många kommer att webbsändas via Solidsport, kommer när det närmar sig men redan nu kan vi konstaterat att Allsvenska laget inleder med träningsmatch borta mot Täby FC 8 augusti i Tibblehallen med start 16:00. För SSL-laget väntar Giganternas Kamp mot Falun i mitten på augusti, läs mer här.

Håll ett öga på Storvreta IBK:s kanaler för senaste informationen om säsongskort och biljetter till kommande säsong i SSL och Allsvenskan.