Amanda Gezelius ”Vill kliva fram ännu mer offensivt”

5 september 2018 06:55
Dam

Storvretas division 1-lag hade nyligen läger på Gotland. Lagkapten Amanda Gezelius berättar om lägret, hur säsongen känts hittills och vilka förväntningar hon har på fortsättningen.

Hur har det gått för er på Gotland?
− Resultatmässigt åt båda hållen, en större förlust och en större vinst. Men resultatet vara inte det viktigaste det här lägret, det var kul att möta SSL-motstånd. Jag är rätt säker på att alla kände av att det skiljer en del, framför allt i tempo, berättar Amanda Gezelius.

Vad hände under lägret?
− Förutom match har laget tränat en sväng och i fredags kördes det Mästarnas Mästare, det verkade lyckat! Annars har vi haft mycket fritt och har kunnat strosa runt tillsammans i Visby.

Hur tycker du det gått så här långt in i säsongen?
− En bra försäsong hittills med varierat matchmotstånd. Mot de allsvenska lagen tycker jag vi står oss väldigt bra. Vi hade ett riktigt bottennapp i egen prestation mot Bele Barkarby där vi var energilösa, annars har vi jobbat på bra, konstaterar hon.

Ni har spelat några tuffa matcher?
− Ja det har varit kul. Det har utmanat oss på många sätt och höjt oss som lag.

Vilka bitar kommer du fokusera på individuellt framöver?
− Jag vill kliva fram ännu mer offensivt, ta snabbare beslut och så vill jag fortsätta känna mig stark.

Vilka förväntningar har du på kommande säsong?
− Jag förväntar mig en något jämnare serie som för oss slutar i allsvenskt kval i vår! I kval kan ju bevisligen allting hända men i år ska vi vara redo, avslutar Amanda Gezelius.