Storseger mot Hagunda IF!

25 september 2021 19:28

Det blev storseger mot Hagunda IF i SSL med 10-3 efter bland annat hattrick av Andreas Stefansson.

Hagunda började matchen starkt med mycket energi men Storvreta tog snabbt kontroll över händelserna. Robin Nilsberth var tillbaka och visade sig från sin bästa sida, både fysiskt och målmässigt och smällde in 1-0. Två mål senare och det var 3-0 till Storvreta efter första.

Efter 4:30 av andra kunde Hagunda reducera genom Fredrik Hast mitt framför mål men det stoppade inte Storvreta som gasade på. Och några minuter senare satte lagkapten Tobias Gustafsson 4-1. Anton Birgersson utökade sedan och under slutfasen av perioden kunde sen Andreas Stefansson sätta två innan paus, 7-1.

Det tog bara 13 sekunder av tredje för Adam Nilbrink att reducera ytterligare för Hagunda, 7-2. Men detta var Storvreta IBK:s kväll. En minut och tio sekunder efter reduceringen smällde Carl Kostov Bredberg in sitt första mål för Storvreta 8-2. Hagunda recuderade ytterligare en gång men innan perioden var över kom ytterligare två mål för hemmalaget. Seger 10-3.

Stort tack till alla som är en del av Storvretahjärtat, ett sätt att stödja Storvreta IBK lite extra, läs mer här.

Matchstatistik Storvreta IBK – Hagunda IF 10-3

Om en vecka väntar ytterligare en hemmamatch när Kalmarsund kommer på besök. Håll ett öga på hemsidan för information om biljettsläpp!