Oavgjort mot Thorengruppen i IFU!

13 oktober 2019 15:15
Dam

Det blev oavgjort 4-4 för Storvreta mot Thorengruppen i Allsvenskan Östra idag. Lagen växlade mål matchen igenom och Storvreta satte det sista i slutet av matchen och är alltjämt obesegrade.

Det tar strax över fyra minuter innan bortalagets Mira Sandström får bollen helt ren till vänster om slottet och kan trycka in 0-1 i öppen kassen. Blott 35 sekunder senare serverar Lina Brynö lagkapten Rebecka Larsson som sätter 1-1 utifrån. Storvreta har sen ett visst bollövertag och Erica Palemby kan bryta in från högerkanten och trycka in ledningen 2-1. Innan första är över kan dock Thorengruppens Moa Johansson kvittera med ett distinkt skott.

I den andra perioden tar det nästan 13 minuter innan något mål faller. Efter 12:28 spelar bortalaget sig igenom Storvretas försvar och sätter 2-3. Storvreta tar då timeout och tränarna sätter ner foten rejält. Storvreta tar sen över spelet och det tar strax över minuten innan Rebecka Larsson kan sätt sitt andra mål för matchen, 3-3 från mitten.

I den tredje perioden får Storvreta med sig en straff som Mathilda Ekdahl-Skytt sånär trycker in men istället kan Lovisa Nordström ta tillbaka ledningen till Thorengruppen än en gång. Storvreta skapar en hel del chanser i den tredje perioden men det är först med under två minuter kvar på klockan som Agnes Aronsson kan trycka in kvitteringen, 4-4. Sen följer en mållös förlängning och Storvreta för nöja sig med oavgjort.

Matchstatistik Storveta IBK vs Thorengruppen IBK 4-4

Efter två helger i rad med dubbla matcher väntar nu ett litet uppehåll. Nästa match är första 26 oktober då Hammarby väntar på bortaplan.