Idag 1 match
Måndag

Linnéa Hammar ”Nu det gäller på riktigt”

16 mars 2018 18:55
Dam

På söndag startar äntligen kvalet till allsvenskan, Storvreta ställs mot Nacka Wallenstam borta. Inför matchen har poängfarliga Linnéa Hammar fått analysera läget.

Seger i alla seriematcher, berätta.
− Ja, superkul att vinna såklart. Men framförallt att se att vårt hårda jobb har varit givande. Vi har tagit oss igenom detta tillsammans och det har varit sjukt kul hela vägen. Gäller bara att inte slappna av än, de är ju faktiskt nu det gäller på riktigt, konstaterar hon.

Hur håller man så bra form över en hel serie?
− Vi pushar varandra hela tiden med hög träningsnärvaro och positiv stämning i laget. Vi tränar ju såklart mycket för att vara i bra form men stämningen i laget gör det där extra.

Vad tycker du om din egna säsong?
− Jag tycker att jag gjort en bra säsong ifrån mig, det har gått mycket bättre än vad jag trodde att det skulle gå. Såklart kan det gå bättre, men för att vara min första säsong i senior så tycker jag det gått hyfsat bra! Jag har försökt bidragit med så mycket som möjligt och hela tiden gjort mitt bästa.

Hur bra kan du bli?
− Jag vill utvecklas så mycket så möjligt, man kan ju alltid bli bättre, fortsätter Linnéa Hammar.

Hur taggade är ni inför kvalet?
− Vi är supertaggade för kvalet och vi har satsat för detta länge! Vi är väl förbereda för detta och det ska bli sjukt kul verkligen! Detta har ju varit vårt mål sen säsongen drog igång.

Vad tror du krävs för att ta hem det?
− För att ta hem de behöver vi spela vårat spel och inte falla in i hur de andra spelar. Aggressiva i försvaret och rätt inställning gäller, och att alla är supertaggade.

Vad tror du krävs för att besegra just Nacka Wallenstam?
− Även här behöver vi spela vårt spel och inte falla in i hur de spelar. De är tekniska och spelar ett annat spel än oss, så det gäller att vi spelar vårt spel och gör de vi tränat hela säsongen för! Avslutar hon.

Nu på söndag borta match mot Nacka Wallenstam i Ormingehallen 17:00 sen efterföljande söndag returmöte i IFU Arena E 17:00.