06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Två Play Off till Innebandyfesten!

7 april 2022 11:20
Storvreta IBK Juniorakademi

Nu på söndag 10 april har både damjuniorerna och herrjuniorerna från Storvreta IBK Juniorakademi chansen att ta sig till Innebandyfesten!

Först ut på söndag är damjuniorerna som har hemmamatch i Storvreta IBK Sporthall mot Hagunda IF med start 16:00.

− Självklart har vi stora förväntningar. Den här matchen har vi gått och väntat på ett tag nu och äntligen är det dags. Vi hoppas att det kommer mycket folk och vi ska göra allt för att ta oss till Innebandyfesten, berättar huvudansvarige Noél Alm Johansson.

I seriespelet vann Storvreta IBK båda matcher mot Hagunda IF. Första hemma med 3-1 i en match där Hagunda nätade först men Storvreta kom igen. Och sen borta med 5-1 där Hagunda än en gång målade först. Men i slutspel kan allt hända och tidigare resultat kvittar. Noél Alm Johansson har tydliga tankar om vad som talar för seger.

− Min känsla är att vi har lyckats utveckla en stark vinnarkultur och att vi haft en tydlig plan under hela säsongen när det kommer till träning, hur vi vill spela och hur vi vill bygga kollektivet. Det har visat sig under hela säsongen. Det som talar för oss är att vi är fysiskt starka och att vi har många som kan bli matchvinnare.

Entré till matchen ligger på 50:- för vuxna medan ungdomar under 16 år och medlemmar i Storvreta IBK går in gratis. Matchen kommer också att sändas på Solidsport för 49:- här.

Sen på samma söndag 17:00 drar Play Off 2 i gång för herrjuniorerna som möter IBF Falun Utveckling på bortaplan i Guide Arena.

− För oss är prioriteringen att få rätt tänkesätt för ännu en stor batalj. Vi kände en stor tillfredsställelse efter att ha slagit Sirius, men det är en farlig känsla under slutspelet, så vi såg till att laget var redo i sina huvuden för att ta steg nummer två. Vi möter ett tekniskt och taktiskt mycket bra lag och jag förväntar mig att det kommer att pressa oss till rätt nivå av fokus och beslutsamhet för att kunna kontrollera spelet, motståndaren och spela vårt eget spel. Jag förväntar mig en stor fight för varje centimeter av planen som kommer att vara full av fantastiska spelare, konstaterar huvudansvarige Jan Volák.

Under Juniorallsvenskans grundserie blev det två förluster mot Falun. Först på hemmaplan i en målrik affär där Falun gick ifrån till 0-4 men Storvreta kom igen och satte 4-5 i inledning av tredje men Falun kunde tillslut vinna med 6-9. Säsongens andra match vill nog alla med Storvretahjärta glömma, förlust med 2-12 i Guide Arena. En match som visar vilken utmaning som ligger framför laget och en seger skulle betyda mycket.

− För det första skulle det innebära att vi åker till Innebandyfesten som är vårt främsta mål. För det andra skulle det vara ytterligare ett steg framåt för denna grupp av spelare i deras utvecklingsprocess och en fantastisk upplevelse för de flesta av dem också, Vi ser fram emot det! Avslutar Jan Volák.

Matchen kommer att streamas på Solidsport här.