Oscar Lundin ”Kommer bli en grym kväll!”

6 april 2022 09:00

Knapp förlust i första semin i måndags. Oscar Lundin ger oss nu förutsättningarna inför kvällens semifinal i IFU Arena, kan Storvreta IBK kvittera semifinalserien?

Vad tar ni med er från första semin?
− Att det, precis som vi förutspådde, blir avgörande för oss att vara påslagna vid fasta situationer och duellspel i "mellanytor". Så länge det är kontrollerad innebandy så upplever jag att matchbilden väger över till oss ju längre matchen lider.

Vilka fördelar ser du med att matcha igen så fort?
− Att laget är byggt för det. Vi vill vara i elden och tävla. Det är en jäkla häftig känsla med dessa bäst av sju-serier, avslöjar han.

Vilka skillnader tror du vi får se i Storvretas spel på hemmaplan?
− Svårare att förutspå. Vi brukar kunna diktera villkoren hemma i IFU. Sedan kommer dessa matcher att pendla fram och tillbaka. Många skickliga spelare som slåss om tid och plats.

Känns som du har lyxproblem med så många spelare i bra form?
− Vi är i fin form, absolut. Nu gäller det att omsätta det i en seger ikväll. Skruva på vissa delar, belysa andra. Då kommer vi vara framgångsrika.

IFU Arena lär koka, har du någon hälsning till Storvretas supportrar?
− Brinn, skrik och driv oss fram mot segern. Det kommer bli en grym kväll! Avslutar Oscar Lundin.

Semifinal 2 drar igång 18:30 i IFU Arena ikväll 6 april. Säkra dina biljetter här!