03 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Gameday – IBK Dalen

7 mars 2021 06:30

Idag spelar Storvreta IBK i SSL mot IBK Dalen med start 16:00 i Fyrishov, dags att få koll på läget inför matchen.

Du ser matchen på UNT.se här och SportExpressen Play här!

I eftermiddag tar Storvreta IBK emot IBK Dalen i Fyrishov i en kamp om både form inför stundande slutspel och bästa möjliga tabellplacering. Storvreta är ute efter att förankra sin förstaplats för att kunna välja motstånd i slutspelet först medan Dalen är ute efter en topp fyra placering för den så värdefulla hemmaplansfördelen. I dessa tider handlar det nog mer om resorna och bekvämligheten än publikstödet men fördelen kvarstår.

Storvreta har en del frågetecken inför matchen när det gäller truppen men håll ett öga på hemsidan i eftermiddag för att se Storvretas startformationer. Poängmässigt har Albin Sjögren kommit igång rejält och jagar Pixbos Martin Östholm och Faluns Alexander Galante Carlström i toppen av poängligan medan Viktor Klintsten närmar sig toppform i kassen.

I Dalen har gänglige Christoffer Andersson visat vägen framåt medan Måns Parsjö-Tegnér i mål ofta är sevärd men missa inte heller världens bästa norrman Ketil Kronberg som är tillbaka i spel efter en del skadeproblem.

Du kan läsa en intervju med tränare Oscar Lundin inför matchen här.

Möten denna säsong:
Laget möttes den 21 januari uppe i Umeå Energi Arena. Storvreta fastnade i trafiken på vägen norrut och matchstarten blev tillslut 21:00. Storvreta tog ledningen genom Niklas Winroth efter blott 1:51 men sen tog Dalen över och vann tillslut med hela 8-2, du ser höjdpunkter här.

Har du möjlighet skulle vi uppskatta om du blev en del av Storvretahjärtat här!

Storvreta IBK Lagets form (5 senaste) V, V, Vef, V, V
Matcher kvar till slutspelet efter denna: Kalmarsund och Fagerhult, båda borta
Tabellplacering: se nedan
Målskillnad: +63 (180-117)