Idag 1 match
Måndag

Seger i första matchen mot Happee!

14 september 2019 19:49

Storvreta tog hem en böljande och fysisk match mot Happee i Storvreta IBK Sporthall med 7-5 under eftermiddagen. Både Michael Jansson och Tobias Gustafsson fick med sig två mål från matchen.

Matchen började i högt tempo och det märkes fort att det var mycket prestige på spel trots att det var en försäsongsmatch. Storvreta hittade nätet först efter ett snyggt samspel som började med Hampus Ahrén som hittade till Valdemar Ahlroth som släppte bollen till Tobias Gustafsson, 1-0 efter dryga sex minuter. Några sekunder senare kom också 2-0 när Filip Stenmark smällde in den i krysset utifrån. Strax över minuten senare kunde Happee reducera till 2-1 men perioden tillhörde Storvreta. Bland andra Michael Jansson och Emil Helmrich skapade en del rejäla chanser under perioden.

I den andra perioden började Storvreta med att sätta en kasse i powerplay via Robin Nilsberth. Men mittenronden skulle visa sig vara Happees starkaste. Dryga tre minuter in hittade Mika Kohonen till Jami Manninen som satte 3-2 från nära håll. Sen satte Happee tre mål på raken, bland annat på en kontring och ett frislag från offensivt hörn som spelades rakt in i slottet, 3-5 med sex och tjugo kvar av perioden. Viktor Klintsten fick slita rejält för att hålla kvar Storvreta i matchen och efter 16:00 kommer reduceringen, pånytt målar Storvreta i powerplay. Hampus Ahrén hittar en inlöpande Tobias Gustafsson, 4-5. Mot slutet av perioden smäller nästan Simon Götz in kvitteringen men Markus Laakson i bortalagets mål är snabb och tät.

Den tredje perioden blir Storvretas. Även om Happee har sina chanser så är det Storvreta som hittar nätet. Efter en rad fina chanser, där bland annat Albin Sjögren och Valdemar Ahlroth kommer i bra lägen kommer Storvretas mål. Med dryga fem minuter kvar av matchen hittar Tobias Gustafsson in till Michael Jansson som sätter 5-5. Minuter senare kommer 6-5 när Jimmie Pettersson avslutar en kontring. Med under två minuter kvar att spela spikar Michael Jansson slutresultatet 7-5 när han slänger sig fram för att få in en pass av Emil Helmrich. Där med får Storvreta med sig en seger från helgens första match mot Happee.

På söndag är det dags igen. 13:30 i Storvreta IBK Sporthall spelar Storvretas SSL-lag mot Happee och när den är slut tar det Allsvenskalaget emot Tyresö Trollbäcken i samma hall.