06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Niklas Winroth ”Brukar vara heta matcher”

10 november 2018 12:59

Niklas Winroth toppade två nya år med en seger mot Linköping. Nu ser han fram emot söndagens match mot Mullsjö AIS.

Två nya år sen tre nya poäng?
− Ja precis, skönt att vinna såklart och jag är glad över att få stanna i Storvreta minst två år till, berättar Niklas Winroth.

Har Storvreta hittat ett flow?
− Ja, det skulle man kunna säga. Vi har tre väldigt starka formationer och grymma killar på sidan också och nu har vi hittat en nivå där vi jobbar hårt för varandra och då är vi svåra att möta.

Känns ändå som ni har några växlar till?
− Ja absolut, jobba hårt kan vi alltid göra, det är det minsta vi kan kräva av varandra. Jag tycker vi har några växlar till absolut och det kommer komma mer och mer ju längre säsongen går.

Snart match mot Mullsjö?
− Japp, ska bli kul att möta Mullsjö. Det är ett bra lag och det brukar vara heta matcher mellan oss, konstaterar han.

En bra värdemätare?
− Självklart blir det en bra värdemätare men det är mycket matcher så det gäller att vi tar hand om kropparna nu så vi är fräscha till söndag.

Vad tror du avgör matchen?
− Jag tror vårt hårda jobb och vår målvakt kommer avgöra, avslutar Niklas Winroth.

Matchen borta mot Mullsjö AIS drar igång 17:00 på söndag och kan ses på SSLplay.