Agnes Aronsson ”Resan vill jag vara med på”

24 juni 2020 08:32
Dam

Agnes Aronsson har förlängt sitt kontrakt med Storvreta IBK med ett år och berättar mer om beslutet och den kommande försäsongen.

Vad gör att det blir fortsättning i Storvreta?
− Det var ett relativt enkelt val, det är i Storvreta jag vill spela så när alla bitarna föll på plats var det ett enkelt val. Den satsningen som Storvreta gör på damlaget nu, den resan vill jag vara med på.

En hel del nytt, blir det något av en nytändning?
− Absolut det blir det, tror att det kommer bli en fantastisk rolig säsong med många härliga tjejer som kommit in i laget, konstaterar hon.

Vilka bitar kommer du fokusera på under försäsongen?
− Dem bitarna jag kommer fokusera på under försäsongen är framförallt grundkonditionen och styrkan men egentligen allt. Vi har fått ett väldigt bra upplägg från ledarstaben som jag tror fullt ut på, så ska bli spännande och se vad det kan leda till i höst

Vilka förväntningar har du på säsongen?
− Mina förväntningar är otroligt höga på denna säsong, framförallt att vi får ihop ett slagkraftigt lag som är med och slåss i toppen. Men även att de blir en rolig och lärorik säsong med mycket energi och ett lag som hela tiden vill framåt.

Vad talar för att Storvreta tar sig till SSL-kvalet?
− Med denna nytändning med både nya spelare och ledare med en otrolig vilja och höga mål så talar allt för SSL-kval för Storvreta. Det gäller bara att alla gör det hårda jobbet som krävs, avslutar Agnes Aronsson.