Oscar Lundin ”Det här gänget gillar att gasa”

13 juni 2020 08:35

Nyligen avslöjades det att Storvreta IBK kommer spela mot IBF Falun i tre matcher i augusti som dubbats Giganternas Kamp. Läs tränare Oscar Lundins tankar inför mästarmötena.

Skapligt tuff start som Storvretatränare, att ta sig an Falun i tre matcher?
− Perfekt! Kul att få se vad svensk toppinnebandy går för efter ett par år nere i Alperna. Många skickliga spelare som kommer dra igång innebandysäsongen 20/21.

Måste också vara positivt att gasa upp direkt?
− Absolut. Det här gänget gillar att gasa och jag tror denna typ av träningsmatcher kommer kunna ge laget mycket, fortsätter Oscar Lundin.

Är ju lagens första matcher för säsongen, hur höga krav kan man ha?
− Jag tycker ändå kraven kan vara högt ställda på dessa matcherna. Det kommer nästan ha gått ett halvår sedan de senast spelade match. Killarna kommer inte tveka på gasen.

Dina första matcher med Storvreta, vilka mål kommer du ha?
− Att lära känna laget är prio ett. Hur fungerar gruppen och spelarna under match. Sedan har jag som mål att vi snabbt kan hitta en tydlighet i vårt spel. Med bollen, utan bollen och i omställningarna. Att vi kan se och känna tydligt vad vi vill åstadkomma.

Kommer du våga testa saker mot så bra motstånd?
− Vi kommer göra saker som vi tror förbereder oss inför säsongen. Oavsett om det är invanda mönster eller nya moment, avslöjar han.

**Hur kul skulle det vara att kunna välkomna in Red Eagles och alla Storvreta IBK supporters till IFU Arena i augusti? **
− Det vågar man inte hoppas på än, men i en drömvärld, fantastiskt kul såklart!

Läs mer om Giganterna Kamp här!