Theodor Jonsson ”De roligaste matcherna!”

8 november 2018 13:59
Herrjunior

Storvreta IBK är obesegrade i Juniorallsvenskan C Herr och på fredag väntar nytt derby. Huvudtränare Theodor Jonsson uppdaterar oss inför derbyt mot Sirius.

Hur skulle du sammanfatta senaste tiden?
− Väldigt bra! Vi har sju raka här nu på sju möjliga i H4 och i JAS-miljöerna så det går väldigt bra just nu. Med tanke på försäsongen så är jag gladeligen överraskad, säger huvudtränare Theodor Jonsson.

Vad ligger bakom tror du?
− Hårt nötande och bra tålamod på grabbarna. Vi har fått utdelning och grabbarna märker det själva så att det är roligt. Mognaden har kommit ikapp de nu.

Nu derby igen! Vilka förväntningar har du inför matchen?
− Det är de roligaste matcherna! Vi vann ju senast här mot Stenhagen med 10-3. Stenhagen gnuggade på bra men jag tycker vi är numret större i den matchen. Sirius är ett helt annat motstånd. Förra året vann vi med 7-6 men i år känns matchen men oviss än på länge.

Vad tror du vi ska förvänta oss för matchbild?
− En väldigt hård kamp! Det är typiskt derby. Det kommer vara tjuvsmällar och ”trash talk”. Jag tror ändå på snygga mål, fint lir och två lag som vill spela innebandy. Det blir en riktigt bra match, säger Theodor Jonsson.

Vad tror du krävs för att få med sig tre poäng?
− Det är 100-procentig inställning, en bra målvakt och grabbarna ska ha en bra dag för att vi ska slå Sirius. Det är svårt att glömma att det är ett väldigt bra lag vi möter.

Tror du det är några som kan kliva fram?
− Absolut! Vi har ju ett ungt lag så jag tror de unga är sugna på att visa de äldre vad de kan sen har vi även våra gamla rävar som vill ta täten och vill visa vägen helt enkelt, säger Theodor Jonsson.

Och blir det seger för Storvreta?
− Det hoppas jag verkligen! Nu är det väldigt tråkigt svar men det tror jag.

Derbyt mot Sirius drar igång 18:00 nu på fredag 9 november i IFU Arena A!