Daniel Skantze klar som tränare för Storvreta IBK HJ17!

20 april 2020 06:58
Juniorakademin

Efter ett noggrant rekryteringsarbete kan nu Storvreta avslöja att Daniel Skantze tagits in i Storvretas Juniorakademi för att träna Storvreta IBK HJ17, en värvning Storvreta är mycket nöjda med.

− Vi har tagit in Daniel Skantze från Täby FC där han har haft hand om D-JAS senaste året och han har även tränat ungdomslag på killsidan, berättar sportsligt ansvarige på Juniorakademin Theodor Jonsson och fortsätter.

− Han kommer tillföra ett stort engagemang, ett väldigt driv och en bra kunskap till den redan kompletta och engagerade staben som finns runt HJ17-Akademin. Det är exakt den extra kryddan som HJ17-laget behöver och det är med stor stolthet vi kan berätta att Daniel skriver på för oss.

Daniel Skantze tas in i en redan kunniga och breda ledarstab, kontraktet är på 1+1 år.

− Efter 15 magiska år i Täby FC är det dags för ett nytt äventyr och Storvreta fick jag ett väldigt bra bemötande och intryck av när jag träffat dem. En stor förening med tydlig målbild och stor chans till utveckling såväl för mig som mina spelare, berättar Daniel Skantze och fortsätter.

− Jag skulle beskriva mig som en väldigt passionerad ledartyp för sporten. Jag brinner för det jag gör, att tillsammans med spelarna utveckla dem som individer och som atleter. Sen hatar jag att förlora, vinna är de enda som räknas. Förväntningarna är höga, av det jag hört så är det ett riktigt duktig och skickligt lag jag kommer in i så jag är grymt taggad att kicka igång snart och starta igång säsongen senare.