Dags för Storvretas första match för säsongen!

9 augusti 2022 07:18

Nu på torsdag 11 augusti väntar SSL-lagets första träningsmatch för säsongen och de ställs mot Grasshoppers Club Zürich från Schweiz i IFU Arena.

Efter en dryg månad av egenträning samlades SSL-laget i början på förra veckan och har sen dess varit igång med gemensam träning, både fys och med boll. Nu är det snart dags för första träningsmatchen, men vilka är det som de möter?

− Grasshoppers Club Zürich vann dubbeln ifjol, både ligan och cupen. De är starka med bollen, men framför allt har de ett riktigt vasst försvarsspel. Dessutom är de aggressiva över hela banan, avslöjar Storvreta IBK:s Oscar Lundin.

Just Oscar Lundin har erfarenhet som tränare i Schweiz och har full koll på spelarna där och tipsar om vilka man ska hålla ett extra öga på i motståndarlaget på torsdag.

− Center Christoph Meier samt vänsterbacken Tobias Heller gillar jag. Även Paolo Riedi är både fyndig och farlig.

Förutom träning har SSL-laget genomfört en del tester och alla spelare har imponerat. Men det finns en Storvretaspelare att hålla ögonen lite extra på torsdag.

− Otto Weidman har stuckit ut för mig. Både i gymmet och på planen. Han lär komma in med en bra känsla, avslutar Oscar Lundin.

Välkomna till IFU Arena nu på torsdag 11 augusti, matchstart 18:00.

Inträde
80:- Vuxen
40:- Ungdom upp till och med 16 år.
Barn upp till och med 6 år och Storvreta IBK:s medlemmar gratis.
Inträde betalas på plats.

UNT kommer dessutom webbsända matchen.

Onsdag den 24 augusti väntar sen träningsmatch mot Hagunda IF i IFU Arena med start 18:45.