Möt Filip Eriksson i ”Framtidens stjärnor”!

2 oktober 2020 14:08

SportExpressen har tagit en titt på framtidens stjärnor i SSL och nu har turen kommit till Storvreta IBK:s egna Filip Eriksson.

Filip Eriksson var den mest eftertraktade spelaren på innebandyns silly season-marknad i våras.

Det blev en flytt från Sirius till Uppsala-rivalen Storvreta som fick massor av rubriker.

Man kan lätt tro att 19-åringen är stadens hetaste idrottsstjärna.

Men då glömmer man bort Sirius framfart i fotbollsallsvenskan och man glömmer bort vem som just köpte lägenhet i staden.

– ”Mondo” Duplantis är helt överlägsen här nu. Han är hemma lite grann och man har sett honom i IFU en del. Han är ju en världsstjärna om någon. Där ligger man inte högt i rang som innebandyspelare. Vissa känner igen en när när man går på stan. Men man behöver man inte oroa sig för att bli igenkänd, säger Filip Eriksson när han tar emot SportExpressens team i IFU Arena iförd svarta byxor och en svart hoodie.

– Men Uppsala är en jäkla bra stad att spela innebandy i. Två högstalag i herrserien, ett på damsidan och faciliteterna vi har i och med IFU. Fem hallar, löparbanar, gym, och naprapat-klinik vägg i vägg. Det är inte många klubbar i högsta ligan som har det så bra som vi har det.

Du kan läsa hela reportaget och se videoinslaget på SportExpressen här!