Fredrik Lindholm ”Inte tumma något på det hårda jobbet”

14 april 2021 08:50

I förra semifinalen slog Fredrik Lindholm till med ett SSL-rekord. Nu får han berätta mer och blicka mot kvällens semifinal 5.

Du ser Fredrik Lindholms rekordmål ovan.

SSL-rekord i semi 4, berätta.
− Jag lyckades göra det snabbaste målet till följd av ett annat mål på elitnivå. Det hann gå en sekund på matchklockan mellan stekheta Abbes (Albin Sjögren) mål och mitt. Jag hade dock ingen aning om att det var ett rekord förrän efter matchen, kul såklart men väldigt otippat.

Riktigt stabil insats senaste personligen och lagmässigt, vad låg bakom?
− Jo, men det gick bra för både laget och mig personligen. Jag tycker att vi kommer ut med en väldigt bra inställning samt gameplan om vad som krävs för att vinna matchen. Vi går helt enkelt ut och visar hur bra vi är om vi gör jobbet fullt ut, fortsätter han.

Vad krävs för att fortsätta på samma bana?
− Fortsätta med noggrannheten och inte tumma något på det hårda jobbet.

Vad tror du vi ska förvänta oss för match i semi 5 ikväll?
− Det kommer bli en liknande match som senast med lite mer känslor med tanke på vad som hände i slutet av matchen.

Vad talar för att Storvreta fortsätter gasa på?
− Allt. Så länge vi gör jobbet så talar allt för oss. Vi är bättre helt enkelt.

Kan det bli nya rekord framöver?
− Jag är inte så insatt kring vad det finns för rekord att slå dessvärre, så vem vet. Det blir däremot svårt att slå det nya rekordet, avslutar Fredrik Lindholm.

Kvällens semifinal drar igång 18:00 ikväll i IFU Arena och ses på UNT.se och SportExpressen Play där sändningen drar igång 17:40.