06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Mattias Samuelsson ”Ska bli väldigt roligt”

11 juni 2019 08:02
Förening

Igår kväll drog Mattias Samuelsson, Amanda Gezelius, Hannes Öhman och Henrik Ededahl till Island. Precis innan avfärd växlade vi några ord med Mattias Samuelsson.

Vilka förväntningar har du inför resan till Island?
− Förväntningarna är ju att det ska bli väldigt roligt. Förhoppningsvis får vi se lite av Island också, ett land jag aldrig varit i, berättar Mattias Samuelsson.

Hur viktigt är det att Storvreta är med och sprider innebandyn internationellt?
− Självklart ska världens bästa klubblag vara med och sprida sporten så bra vi kan. Man kan vända på frågan. Varför skulle vi inte göra det om vi har möjlighet.

Vad ska islänningarna förvänta sig från träningspassen ni genomför?
− Jag tycker det är viktigt att man visar så gott vi kan hur innebandy ska spelas. Prata lite om kvalité, kravbild med mera. I grunden är det ju enkelt för det är idrott vi håller på med och alla kan bli bra idrottare. Men visa på lite hur vi gör rent tekniskt och hur vi tränar.

Hur kul ska det bli att få besöka Island i sig?
− Ska bli jätteroligt. Har aldrig varit på Island så jag ser verkligen fram emot detta, avslutar han.

Under besöket på Island ska Storvreta leda båda föreläsningar och träningar och pusha för att ett lag ska komma till Storvretacupen. Håll ett öga på hemsidan och sociala medier för fler inlägg från resan.