Storseger mot Hedemora i division 1!

17 februari 2019 15:32
Dam

Det blev hela 9-0 för Storvreta IBK hemma mot IBF Hedemora i division 1 GUD. Storvreta ägde matchen från första tekning och nyförvärvet Helena Lundqvist Cabrera stod för hela fyra mål.

Hedemora backar allt som oftast hem och Storvreta får spela runt i offensiv zon. Den första perioden ser två mål av nyförvärvet Helena Lundqvist Cabrera, båda på volley och båda assisterade av Johanna Larsson. Det första kommer efter dryga 11 minuter av perioden från mitt framför mål. Det andra kommer med under fyra minuter kvar av perioden och från en position längre ut från mål. Hedemora har några chanser och träffar ribban strax efter 2-0 målet men lyckas inte överlista Thilda Olsson i första perioden.

Den andra perioden liknar i mångt och mycket den första. Storvreta har boll och Hedemora letar lägen att kontra. Den här perioden har dock Storvreta en annan tvåmålsskytt. Det är Emma Hammarsten som sätter ditt två bollar i mittperioden. Det första kommer efter 6:23 från nära håll och det andra kommer dryga halvvägs in i perioden när hon kommer fri från kanten och smäller upp den i krysset! Det blir inga fler mål i andra och Storvreta leder med 4-0 efter två spelade perioder.

I inledningen av den tredje perioden fullbordar sen Helena Lundqvist Cabrera sitt hattrick, 5-0 till Storvreta. Strax därefter kommer också 6-0 genom Agnes Aronsson. Hedemora försöker hitta fler och fler lägen att pressa över hela banan men Storvreta spelar sig ofta ur pressen. Detta är Storvretas match och istället för reducering kan Erica Palmeby sätta 7-0 snabbt följt av 8-0 genom Helena Lundqvist Cabrera. Hedemora fortsätter kämpa för en reducering men Storvretas stabila backlinje gör det mest rätt och det som slinker igenom tar Thilda OIsson hand om. Med blott 7 sekunder kvar på klockan fastställer Johanna Persson slutresultatet 9-0.

Närmast väntar bortamatch mot Stenhagen tisdag 26 februari 19:30 i Stenhagen BoKC sen väntar ytterligare bortamatch mot Gävle innan det är dags för hemmamatch igen. Söndag 10 mars 17:00 i Storvreta IBK Sporthall då det är toppmatch mot IBF Borlänge.