”Kommer bli en härlig fest”

14 november 2019 12:14
Förening

På lördag hägrar jubileumsmatcherna. Storvretas dam- och herrlag har match, sittplatsbiljetterna är nästan slut och det kommer bli en historisk dag på IFU Arena.

Under förmiddagen fångade vi upp marknadschefen Hannes Öhman som har fullt upp med förberedelserna inför matcherna.

− Det är ett jättetryck på biljetterna, vilket är superkul såklart, att så många vill komma och fira oss. Vi fyller 30 år och firar Jesper för hans fantastiska karriär. I dagsläget har vi ungefär ett 30-tal sittplatser kvar men det finns en massa ståplatser och man ser jättebra därifrån, säger Hannes Öhman.

En härlig fest väntar på lördag. Dagen inleds med att Storvreta tar emot serieledande Falun i Allsvenskan Östra med start 13:00. Med tanke på historiken mellan Storvreta och just Falun kommer det säkerligen bli en match med extra prestige.

− Falun är en förening som är stor antagonist till Storvreta så det vore jättehärligt att få ett fruktansvärt publikstöd även för damerna. Vi satsar jättemycket på damerna så att de ska kunna ta sig upp till SSL och vi vill verkligen vara en förening med två starka seniorlag. Jag uppmanar alla som har köpt biljett att komma och stötta dem!

Förutom matcherna så kommer Storvreta ha sin föreningsmanifestation under båda matcherna och en riktig höjdpunkt blir givetvis när Jesper Berggrens tröja hissas i taket och Storvretas publik får chansen att hylla honom. Sen tar herrarna emot Kalmarsund med start 16:30.

− Så jag tycker att man ska ta chansen och köpa ståplats. Sen vet vi ju inte heller hur många som stannar båda matcherna eftersom biljetterna gäller både dam och herr. Har man tur så finns det lediga sittplatser på herrmatchen så jag tycker att man ska komma oavsett för att det kommer bli en härlig fest, säger Hannes Öhman och fortsätter.

− Jag har stora förväntningar. Sen är det mycket som ska klaffa det kommer att vara massa folk. Vi har hela vår förening på plats som ska tåga in och ska äta mellan matcherna, det är Jesper Berggrens tröjhissning. Det är klart att det pirrar i magen att allt ska klaffa men samtidigt. Men ser jag fram emot dagen och kvällen för det kommer bli häftigt.

Välkomna till jubileumsmatcherna på lördag, en jubileumsfest ni inte vill missa!

Säkra dina biljetter här!