Upplägget för Dam 2 och Damjuniorerna

8 augusti 2017 13:35
Damjunior

Nu har vi glädjen att kunna presentera upplägget för vår Dam 2 och damjunior-verksamheten under säsongen 2017–2018.

Storvreta IBK har kommit överens med Daniel Eriksson som ny chefscoach för JAS-laget och Dam 2-laget och med Conny Wennberg som chefstränare för träningsverksamheten. Det förs även positiva diskussioner med två kvinnliga ledare om assisterande uppdrag på såväl träning som match.
– Här har vi nu hittat en väg nu med nysatsningen på vårat damlag i division 1 med Viktor Matsenius. Det ska bli jättehäftigt resa att följa och då har vi även startat en satsning under. Vi ska skapa en talangfabrik där unga tjejer ska få komma in och träna hårt och vara med om det här med lagbygget, träna hårt på både fys och innebandy på den spelidé D1 har, säger Stefan Forsman och fortsätter.

– Nu har vi skrivit in till Upplands för att vi vill få stiga upp med division 2-laget till division 1, om vi vinner serien, och hoppas få igenom det, vi ska även skriva till Svenskan. Så att vår talangfabrik ska vi få skapa egna spelare som vet hur man ska träna hur man jobbar med grupp. Först ut i år bygger vi upp en träningsgrupp där vi har flyttat upp vårat 0102-lag som tillsammans med D2-spelarna som blir en träningsgrupp och sen blir det fler matchmiljöer. En matchmiljö med 0102 en matchmiljö med JAS och en matchmiljö i D2 men en stor träningsgrupp. Det här är startskottet på talangfabrikssatsningen.

Bland annat kommer följande gälla: *Träningspassen kommer ledas av Conny Wennberg tillsammans med ännu inte utsedda assisterande tränare. *Matchmiljöerna blir Dam 2 och JAS (JAS kommer inte ha sin egen träningsmiljö, utan det kommer enbart vara en matchmiljö). *F01/02 kommer fortfarande ha sin egen matchmiljö med Conny Wennberg som chefscoach. *Chefscoach Daniel Eriksson kommer coacha JAS-laget och Dam 2-laget.