28 Jan 1 match
03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Rasmus Sundstedt ”Alltid skönt att spela här hemma”

8 december 2019 06:59

Rasmus Sundstedt var samlad efter senaste matchen och ger oss sin analys av läget och vad han tror väntar hemma på onsdag.

Vad hände mot Dalen?
− Jag tycker att vi spelar stundtals ganska bra men vi får inte in bollen. De är tuffa att möta, de är jättebra på att kontra och de har ett stabilt försvar. Så det är svårt att göra mål på de. Överlag så tycker jag vi gör en bra insats men man vinner inte om man gör två mål och så är det i innebandy. Dalen gör allt de kan och de räcker för att slå oss denna gång.

Nu har ni haft två tighta matcher, hackar det i maskineriet lite grann?
− Hackar och hackar, vi har förlorat två matcher och det är ingenting vi vill men vi spelade betydligt mycket bättre mot Dalen än vi gjorde mot Linköping. Samtidigt är det små marginaler och det är bra lag vi möter, säger Rasmus Sundstedt.

Snart match mot Mullsjö, vilka förväntningar har du där?
− Starta om vinstreaken, vi har ju förlorat två matcher och det är bara att börja om på ny kula och hitta lösning på hur vi ska göra fler mål.

Skönt att ha den på hemmaplan?
− Alltid skönt att spela här hemma, så det är positivt.

Red Eagles trummar på rejält, ger det en bra känsla?
− Ja, de är alltid här och stöttar oss och det är positivt, säger Rasmus Sundstedt.

Och på onsdag kommer ni bjuda tillbaka? − Absolut, det ska vi göra!

Matchen mot Mullsjö drar igång 19:00 i IFU Arena på onsdag, säkra din biljetter här så ses vi där!