03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Storseger för Storvreta mot Arlanda!

27 oktober 2018 16:51
Dam

Efter en urladdning i första perioden, som vanns med 4-0, kunde Storvreta IBK tillslut ta hem segern med hela 8-1 mot Arlanda IBK i Storvreta IBK Sporthall framför en entusiastisk hemmapublik!

Redan i inledningsminuterna av matchen har Storvreta några fina chanser. Johanna Larsson kommer fri från kanten men bollen räddas, Emma Johansson skottar från backplats och träffar stolpen! Dryga halvvägs in i första perioden kommer första målet och det blir Johanna Larsson som kan trycka in en retur på Amanda Gezelius skott till 1-0. Dryga två minuter senare kommer också 2-0 när samma Larsson hittar Emma Hammarsten ren framför mål. Arlanda tar timeout men Storvreta driver på och får med sig 4-0 efter den första perioden.

I den andra fortsätter Storvreta pressa men får inte lika bra utdelning. Emma Hammarsten sätter sitt andra mål för kvällen och Rebecka Larsson sätter 6-0 i powerplay men mer än så blir det inte. Arlanda har några få ströchanser men vissa är riktigt vassa och Thilda Olsson i Storvretas mål får göra flera avancerade räddningar under matchen.

Efter 3:24 av den sista perioden kan dock Linn Eriksson spräcka Storvretas nolla efter att Arlanda tagit hand om ett uppspel och hittat en snabb diagonal, 6-1. Några minuter senare är det Storvretas tur att ta timeout för att ta tag i spelet. Storvreta avrundar sen matchen med mål av både Viktoria Hübinette och Jonna Pettersson, båda assisterade av Andréa Nilsson. Seger med 8-1 och fortsatt obesegrade i division 1 GUD.

Närmast väntar en riktigt toppmatch! Bortamatch mot Alunda IBF i Olandshallen lördag den 3 november med start 17:00.