06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Matilda Andersson klar för Storvreta IBK!

10 juni 2020 07:41
Dam

Storvreta IBK kan nu presentera ytterligare en SSL-meriterad spelare till vårt Allsvenska-lag, backen Matilda Andersson ansluter från Sirius.

− Nu stärker vi upp vår backsida med ännu en SSL-meriterad spelare. Matilda Andersson ansluter till Storvreta IBK. Vi är jätteglada att Matilda bestämt sig för att spela i SIBK kommande säsong. Hon är en trygg och offensiv back som vi behöver i vårt lagbygge, berättar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl och fortsätter.

− Med ytterligare en backklippa i laget längtar vi nu bara på att säsongen skall starta så vi ser vart vi står. Varmt välkommen tillbaka till Storvreta IBK Matilda.

Kontraktet är skrivet på 1 år och Matilda Andersson ansluter till truppen fullt ut i augusti.

− Storvreta har presenterat ett väldigt spännande koncept som jag kände att jag inte kan gå miste om. En förening och ett lag som vill kliva in i SSL på damsidan också och det är en morot för mig eftersom jag inte har gjort en sådan resa förut. Min plan var att börja tacka för mig inom innebandyn, och satsa fullt på jobbet. Jag har haft några år där jag har satsat fullt på båda och det har varit tufft. Men tillsammans med Storvreta så har vi hittat lösningar så att allt skall funka och att jag ska kunna gå starkt både på innebandyplanen och jobbet. Storvreta har varit väldigt professionella från första kontakt så jag är väldigt nöjd över att ha hamnat här, berättar Matilda Andersson och fortsätter.

− Mina förväntningar är skyhöga. Att vi kommer bygga ett hårt drivande lag för att kunna ta oss vidare i kval och sedan en plats i SSL. En säsong som kommer bli början på något häftigt för föreningen och laget, tycker det inte låter helt fel!