Albin Sjögren ”Vill visa mer av mitt register”

6 november 2019 06:59

Albin Sjögren är en av Storvretaspelarna som kommer representera Sverige i Euro Floorball Tour i Finland i helgen. Läs hans tankar om säsongen så här långt och kommande landskamper.

Vinstsviten bruten, vad tycker du om matchen mot Pixbo?
− Stämmer. Vi gör ju ingen toppenmatch, jag tycker vi är bra i andra halvan av andra perioden, sen överlag så är vi inte tillräckligt giriga och tar inte halvlägen, det måste vi bli bättre på.

Annars väldigt stark säsongsinledning?
− För laget absolut så är det godkänt, för egen del så tycker jag själv att jag gjort en bra match i år och det är säsongspremiären. Jag har inte alls kommit upp i nivå och letar efter formen, fortsätter han.

Nu väntar EFT, vilka förväntningar har du där?
− Vinna alla matcher först och främst, sen att vi utvecklar vårt nya spel som vi började med förra samlingen, mycket snack och komma fram till lösningar.

Vad vill du visa under matcherna?
− Jag vill visa mer av mitt register i anfallsspelet som jag inte riktigt fått ut tidigare samlingar. Jobba stenhårt som alltid är en grundregel för mig själv.

Sen 30-årsfirande och match mot Kalmarsund, vad förväntar du dig där?
− Jag förväntar mig ett mer hungrigt och girigt Storvreta som vill framåt mer och mycket mål ska det bli, avslutar Albin Sjögren.

Du kan läsa mer om EFT här. Närmast för SSL-laget väntar uppehåll innan det är dags för 30-årsfirande i samband med matchen mot Kalmarsund den 16 november, håll ett öga på våra kanaler för den senaste informationen kring höjdpunkten.